dijous, 4 de febrer del 2010

Recursos estilístics usats a la publicitat





Avui hem seguit endinsant-nos en aspectes que el darrer dia per qüestió de temps havien quedat poder en un segon pla. Dita sessió, ens ha permès continuar treballant de manera més aviat pràctica amb els coneixements adquirits, tot observant amb més detall. Els recursos estilístics dels quals només se'ns havia fet una pinzellada, hem estat capaços d'interioritzar més bé aquests termes, podent captar a ull nu els conceptes que ens ha explicat la mestre. Vegem quins han estat:
  • El•lipsis: Salt en l'espai o el temps, on s'hi suprimeix quelcom però tot i així s’enten.
  • Metonímia: Substitució d’un element per un altre amb el qual comparteix una relació de causa-efecte, continent-contingut, etc.
  • Hipèrbola: Exageració que tracta de crear un major impacte a l’espectador.
  • Comparació: Presentació de dos elements dels quals es puguin comparar les seves propietats.
  • Metàfora: Comparació molt exagerada on s'elimina la comparació entre ambdós productes i un d'aquests es substituit per l'altre.
  • Personificació: Donar a un objecte o animal atributs propis dels éssers humans.
  • Contradicció o antítesi: Contradicció apareguda allà mateix amb una funció específica.
  • Al•literació: Repetició d’un seguit d’elements que tenen sons semblants. Per exemple “passa’t a la pasta”.
  • Redundància: Repetició de determinats elements en una imatge o seqüència.
Endemés, un cop exposats els conceptes com bé hem dit, ho hem dut a la pràctica tot observant diversos anuncis publicitaris que ens han donat. Ha estat una activitat molt interessant perquè hem pogut aplicar en el mateix moment allò que se'ns explicava, i així assabentar-nos molt millor dels conceptes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada