dimecres, 17 de març del 2010

Conferència de'n Ferran Mas




El 15 de Març el grup 5 de formació bàsica compartida, vàrem gaudir d'una conferència a la sala d'actes de l'edifici G6 duta a terme per en Ferran Mas Lazaro, un mestre llicenciat en Ciències Biològiques, que endemés té un Màster en Didàctica de les Ciències Experimentals per a la UAB i alhora és programador d’aplicacions científiques. D'altre banda, és catedràtic i també ha sigut cap del Departament d’Informàtica de l’IES Lacetània de Manresa.

Val a dir que la conferència ens va ésser de molta utilitat, ja que a banda de tractar diversos temes atractius per a l'assignatura, ens va parlar vers el projecte Espurn@, el qual neix per potenciar un canvi metodològic en les aules de diversificació curricular (espais amb alumnes de segon cicle de l'ESO que tenen un currículum adaptat, estades a empreses, projectes globals...)i les aules d'acollida (recurs per facilitar la integració en el nou context cultural i lingüístic de l’alumnat nouvingut) són protagonistes d'aquest procés i poden situar-se en l’avantguarda del canvi.
Per a què conegueu de més aprop dit projecte, podem esmentar que el projecte Espurn@ és una iniciativa del Departament d’Educació i de l'ICE de la UAB. Compta amb el suport d'iEARN-Pangea, una xarxa educativa d'abast mundial.
És una plataforma col·laborativa de treball en xarxa, adreçada bàsicament al professorat i a l’alumnat de les aules d’acollida, agrupaments de diversificació curricular (aules obertes, flexibles, projectes, etc.), però també als de l’aula ordinària.
Es basa en dos conceptes fonamentals: el de comunitat i de treball telecol·laboratiu.
Espurn@ és la síntesi de dues experiències recents, iniciades el gener de 2006: @collida i K@mpus, que han demostrat la seva validesa i el seu potencial educatiu. Creada com hem dit de bon inici, amb la intenció de facilitar l'assoliment de les competències bàsiques i la plena integració de dos col·lectius: el d'agrupaments de diversificació curricular dels nostres instituts (secundària) i el de l’alumnat nouvingut (educació primària i secundària).

Així doncs, ens va ésser de gran utilitat ja que vam veure de manera més propera i amb un testimoni ben real, quin era l'ús que se n'estava fent a dia d'avui a les aules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada